2012. október 29., hétfő

Csillagok, csillagok

Ma reggel a kávém és egy nagy halom zsepi mellett üldögélve (a hétvégén ugyanis sikerült iszonyatosan megfáznom) eszembe jutott, hogy mennyire szerettem gyerekkoromban a csillagászatot. Egy időben még csillagász is szerettem volna lenni, a kedvemet akkor vették el, amikor kiderült, hogy ahhoz rengeteg matek és fizika kell. A gyerekkori rajongásból annyi megmaradt, hogy még most is szeretem a csillagos eget bámulni, és ha nagyon megerőltetem magam, akkor nyáron megtalálom az Orion csillagképet.

Viszont találtam egy helyes mobil alkalmazást, egy igazi zsebplanetáriumot. Az átlagos értékelést 4,2 ami egészen jó eredménynek számít. Sok mindent tud a kicsike, pölö megnézhetjük az eget a fölgkerekség - ésezt most értsd szó szerint - bármely pontjáról, akár a déli sarkról is. GPS-szel összekötve megkeresi a tartózkodási helyünket és megmutatja, mit látunk, azaz pontosabban merre mi van az égen. (El tudod képzelni, milyen hasznos ez egy szép nyári esti randin, szerintem a csajok többsége elolvad az olyan pasikért, akik ismerik a csillagképeket).

Az alkalmazás egyetlen szépséghibája, hogy fizetős, 700 forint (ennyi mondjuk belefér egy átlagos randi költségvetésbe).
 De találtam hozzá hasonlatosat ingyenesen, szinte ugyan ezeket tudja.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése